reklama

Andy in wonderland

Vrátiť sa na nejaké pekné miesto je fajn pocit. Tešil som sa samozrejme aj ja. Bodamské jazero, Konstanz celkovo, už dobre poznám a zažil som tu nie jeden pekný deň. Aj keď sme si sem tam pripadali ako 3 Idioten. ( v tom dobrom slova zmysle, tak zdravo trafení a pobláznení... ) A dokonca až tak, že z toho nakoniec bolo 7 dielov v mojom blogu ;) Krásne miesto a okolie, avšak keď ste tu už raz fotili, tie ďalšie, nové fotky musia byť samozrejme lepšie. Teda aspoň ja som sa o to snažil...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

O tom aká je dôležitá príprava a že všetko si treba riadne poznačiť (hlavne strašne malinkými písmenami niekde, kde to profák nevidí) by vám vedel povedať takmer každý školopovinný ;) Preto som príprave venoval dlhšiu dobu a za niekoľko podvečerov som v mojom Google Maps už mal celkom slušný počet zaznačených miest, kam sa pozrieť (nie,nie, žiadne krčmy :) ). Stačí k tomu ešte Google Earth a môžte si naplánovať aj kde na ktoré miesto pôjdete v aký, pre vás najvhodnejší, čas, keďže program aj celkom slušne zobrazuje tiene v 3D priestore v závislosti od času, a teda dopadu slnečného svetla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samozrejme, miesta nie sú žiadnym tajomstvom. Možno niekto z vás bude mať výlet poblíž, tak sa mu nasledujúca mapka bude hodiť. Na mape teda môžte vidieť väčšinu bodov, ktoré som v okolí Konstanz navštívil, spolu s popisom k niektorým miestam.

Za niekoľko dní sme stihli pobehať celkom slušný počet miest. Na to aby ste prišli z nemeckej strany na švajčiarsku vám v Konstanzi stačí bicykel. Prejdete cez hranice a ste v Kroiclingene. To je vlastne to isté mesto, ale inak sa volá a teda to isté nie je, lebo keby to tak bolo, nikto by nevedel že už ste predsa u susedov, a to si Švajčiari nemôžu dovoliť :) Teda aspoň kedysi nemohli. Ešte pár rokov dozadu pri pohľade na slovenské auto vám už rozoberali palubovú dosku, a to ste ešte ani nezastavili... Dnes je to však chválabohu už v poriadku a aj s autom tam prejdete bez problémov s prikyvovaním " Ja, ja, wir gehen Tam či onam. " Čo ma úplne dostáva na tejto krajine, že všetko je pre ľudí. Resp. mám pocit, že každý robí niečo, aby sa mal dobre nielen on, ale aj tí ostatní. (U nás mám skôr pocit, že každý robí niečo aby nemusel robiť pre toho druhého a potom nemá nikto nič.) Od bicyklových chodníkov (ktoré sú fakt takmer všade) až po tie vykachličkované verejné toalety, ktoré boli v lepšom stave ako máme doma. A za to sa nehanbím! Lebo bol to fakt luxus ! :) Predstavte si pristavený voz s nádhernými kvetmi s nápisom 3,5 eura za kvetinku a kasička k tomu. Nebudem vysvetľovať, ako by dotyčný predajca dopadol u nás...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počas dvoch týždňov sme teda, pokiaľ to bolo možné, cestovali hlavne na bicykli. Navštívili sme viacero lokalít tak ako na nemeckej, tak aj na švajčiarskej strane jazera. Najkrajší výlet bol jednoznačne náš nedeľný výjazd do švajčiarských álp, a konkrétne k mnou vytypovanému jazeru Seealpsee. Celá oblasť je prísne chránená, a teda autom sa dostanete iba do neďalekej dedinky a potom si musíte k jazeru vyšliapať asi hodinovou túrou. Od jazera sa dá potom ďalej pokračovať na všetky ostatné smery k okolitým vrchom. Takže pokiaľ niekto rozmýšľate o nejakom vhodnom mieste na celodennú túru - vrelo odporúčam. Myslím, že na svoje si tu príde snáď každý. Miesto navyše veľmi obľúbené pre paragliding, takže na svoje si tu prídu aj vyznávači adrenalínu, alebo aj tí, čo sí chcú proste skočiť :) . Klasické "maľované" domčeky, tety Milky a ich vyhrávajúce zvony, ovečky, kozy (zvieratá vy zvrhlíci...). Proste idylka. A pokiaľ vám vyjde počasie ako nám, je z toho hotové Rozprávkovo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže, ak ste si doteraz mysleli, že je potreba sa volať Alica aby ste sa dostali do krajiny zázrakov, tak ste na omyle. Teda aspoň ja si to myslím po mojom poslednom výlete vo Švajčiarsku...
Dobre. Uznávam, nápoj pre zmenšenie či lietajúce kocúre tu nie sú. Ale ak vám stačí ako zázrak tá nádherná krajina naokolo, tak ako mne, určite by ste si prišli na svoje.

Pre Vás, ktorí ste si našli tu chvíľku a venovali svoj drahocenný čas na týchto pár riadkov Vám ďakujem. A ako býva vždy zvykom, veľké ĎAKUJEM patrí niekomu, vďaka ktorému som vždy mohol ísť kam som len chcel, bez toho aby som sa stratil, ochotne vždy pomohol a robil asistenta a to je môj ocino - VĎAKA TI ! :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Táák. To by bolo asi z Rozprávkova všetko. A teraz nehám hovoriť za mňa moje fotografie. Vo vačšom rozlíšení ich nájdete na mojom fotoblogu, kde nájdete aj nejaké tie bonusové spoza objektívu ;)

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

posledný pohľad na švajčiarske alpy, a ide sa späť k vode :)

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

A trochu minimalizmu nakoniec ;)

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Andrej Grznár

Andrej Grznár

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  fotočlánkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu